Monday, June 15, 2009

Mad Men

Ik ben een groot fan van goede series. Enige tijd geleden had ik al het een en ander vernomen over Mad Men. Echter zat ik nog midden in Lost en ben ik daarna meteen begonnen met The West Wing. Ik was Mad Men alweer vergeten totdat mijn zus mij erop wees dat de VARA deze serie heeft aangeschaft. Eind juni gaan ze ermee beginnen en de eerste aflevering kan je alvast online kijken. Dat heb ik dan ook maar meteen even gedaan.

Mad Men gaat over de reclamewereld in NY begin jaren zestig. De hoogtijdagen van de reclame. Op zoek naar een beeld met die ene briljante tekst. De serie zit werkelijk waar schitterend in elkaar. Visueel prachtig. De dialogen zijn subliem. En de traagheid waarmee het verhaal wordt verteld zuigt je de jaren zestig in. Het tijdsbeeld wordt zo realistisch neergezet, dat je zelf ook geneigd bent te pas en te onpas een sigaret op te steken. Ja, in die tijd rookte zelfs je arts even een peukkie tijdens het onderzoek.

Mad Men is in de VS inmiddels toe aan seizoen drie. In Nederland begint de VARA dus binnenkort met seizoen 1. Uiteraard gaat deze serie als de wiedeweerga de download in. Hier dus alvast aflevering 1. Let ook op de fantastische leader.

(lees ook de recensie van Kluun over Mad Men op zijn blog ALHIER)

No comments: